Zbiór odnośników do materiałów na temat technologii SharePoint, oraz dodatków, jakie można znaleźć na witrynie Microsoft Download Center. A w następnym odcinku… przegląd zasobów zgromadzonych w serwisie Codeplex.
1. Instalatory i pakiety podstawowe
2. Wersje testowe i maszyny wirtualne
3. Materiały dla programistów
4. Materiały dla ITPro
Blogowanie z Microsoft Word? Tak to możliwe! Ten wpis jest tego najlepszym przykładem. No to więc do dzieła.
1. Otwieramy Worda i z menu wybieramy: Nowy → Nowe ogłoszenie w blogu. Wskazujemy dostawcę naszego bloga. Do wyboru mamy serwisy takie jak Windows Live Spaces, Blogger, oraz używany przeze mnie system WordPress. Następnie podajemy jeszcze dane potrzebne do autoryzacji.
2. Wpisujemy temat artykułu i wybieramy kategorię, w której opublikowany zostanie artykuł. Przycisk ‚Otwórz istniejące’ pozwala nam edytować jeden z opublikowanych wcześniej w blogu materiałów. ‚Zarządzanie kontami’ pozwala nam skonfigurować konta w kilku blogach. W przypadku WordPressa obrazki ładowane są bezpośrednio na bloga i nie ma konieczności konfiguracji konta FTP na którym publikowane mają być grafiki. W przypadku innych systemów blogowych taka konieczność może zachodzić.
3. Po zakończeniu edycji artykułu wciskamy przycisk ‚Publikuj’ a nasze ogłoszenie zostanie opublikowane w serwisie blogowym. Warto wspomnieć, że istnieje również opcja publikacji wersji roboczej, która pozwala na sprawdzenie tego, w jaki sposób stworzony materiał będzie wyglądał na stronie www.
Zalety:
Rozwiązanie to może zostać zastosowane w firmach, gdzie materiały do publikacji na stronie internetowej są przygotowywane w formie dokumentów Worda. System obiegu dokumentów może wówczas czuwać nad zatwierdzeniem takich materiałów w celu późniejszej ich publikacji w portalu internetowym.