logo

Dodawanie lokalizacji do “Zapisz jako” w pakiecie Office

Przechowywanie dokumentów w bibliotekach Windows SharePoint Services jest najlepszym rozwiązaniem dla firm korzystających z pakietu Microsoft Office. Korzyści jakie daje przechowywanie dokumentów środowisku SharePointa jest masa: wersjonowanie, bezpieczeństwo czy dostęp w całej sieci. Warto więc doprowadzić do sytuacji gdy użytkownicy zapisują pliki od pierwszej ich wersji w bibliotekach dokumentów SharePointa. Opcję taką umożliwia tworzenie dokumentów na bazie szablonów przygotowanych w portalu. Jednak dla zwykłego użytkownika znacznie wygodniej jest rozpocząć pracę od aplikacji Word lub Exel i dopiero wtedy zapisać go w jakiejś lokalizacji. Także niejako próbują zrealizować ten sam cel, ale z drugiej strony. Ważne jest więc by im to umożliwić, upraszczając zarazem ich pracę. Naszym celem będzie umożliwienie użytkownikom zapisu plików z poziomu aplikacji Microsoft Office bezpośrednio do biblioteki SharePointa.

Oto kilka porad jak można to zrealizować:

  1. Zmapować bibliotekę SharePointa do udziału sieciowego dostępnego z komputera. Użytkownik może wtedy zapisać plik wybierając lokalizację w Otoczeniu Sieciowym.
  2. Powyższą czynność można uprościć nieco bardziej dodając taką bibliotekę do menu Zapisz w… Należy wybrać opcję zapisz jako, otworzyć otoczenie sieciowe, wybrać dany udział a następnie wybrać prawy przycisk myszy w menu "Zapisz w" oraz wybrać dodaj folder

skrot1-732088

  1. Chcąc zapisać te lokalizacje na większej liczbie stanowisk najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie skryptu logowania, który automatycznie będzie dodawał dane biblioteki do menu zapisu. W tym celu najlepiej przygotować gotowe ustawienia na bazie rejestru systemowego. Otwieramy program RegEdid w polu Uruchom a następnie otwieramy ścieżkę HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftOffice WERSJA_OFFICECommonOpen FindPlacesUserDefinedPlaces W miejscu tym tworzymy klucze o nazwie PlaceX, gdzie X należy zastąpić cyfrą począwszy od 0. Z kolei w tym podkluczu należy utworzyć dwie wartości o nazwach Name – wyświetlana nazwa oraz Path -ścieżka do pliku. Po stworzeniu listy wybranych biblitek wpisanych do rejestru należy wykorzystać następujące polecenie do skopiowania tych ustawień do pliku:
  1. regedit /e ŚCIEŻKAustawienia.txt HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftOffice WERSJA_OFFICECommonOpenFindPlaces UserDefinedPlaces  

Tak stworzony plik należy udostępnić w jakimś dostępnym udziale sieciowym. Następnie stworzyć skrypt o następującej treści:

  1. regedit /s "\ŚCIEŻKAustawienia.txt"  

 

W taki oto prosty sposób możemy sprawić by naszym użytkownikom pracowało się prościej a zarazem usprawnić proces przechowywania dokumentów w SharePoincie.


Szymon Bochniak - więcej informacji

Szymon jest doświadczonym administratorem SharePoint, właścicielem firmy SharePoint 4 Busiess oraz autorem bloga sharepointblog.pl



  0 KOMENTARZY
OfficeSystem.pl
Loading Facebook Comments ...