logo

Włączanie usługi wyszukiwania w SharePoint Services

W poprzednim poście opisaliśmy nieco możliwości opcji wyszukiwania w SharePoincie. Część z was mogło skusić się przetestować to rozwiązanie i uzyskać taki oto rezultat.

Jest to informacja niepokojąca bo pokazuje, że coś tutaj nie działa. Okazuje się bowiem, że domyślnie usługa wyszukiwania w SharePoint Services jest wyłączona. Chcąc korzystać z dobrodziejstwa wyszukiwania konieczne jest skonfigurowanie tej usługi oraz jej uruchomienie. W tym celu otwieramy Centralna Administrację SharePoint’a. W niej wybieramy Operacje, a następnie opcje Usługi na serwerze.

Wyświetli się nam okno z listą usług uruchomionych na serwerze. Przy Windows SharePoint Services — wyszukiwanie pomocy znajduje się adnotacja iż usługa jest zatrzymana. Wybieramy więc tą usługę dzięki czemu przechodzimy do okna konfiguracji.

Musimy tu uzupełnić następujące pola:

  • Konto usługi – musimy tu podać konto z Active Directory, na którym będzie działać usługa wyszukiwania. Nie można tu użyć wbudowanych (Buildin) kont. Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie dodatkowego konta specjalnie dla tej usługi.
  • Konto dostępu do zawartości – podobnie jak wyżej musi to być konto AD, tyle że tym razem musi mieć zdefiniowane uprawnienia do czytania całej zawartości bazy danych SharePointa.
  • Baza danych wyszukiwania – standardowo SharePoint sam wpisuje tu dane dotyczące bazy danych
  • Harmonogram indeksowania – w tym miejscu definiujemy jak często zmiany na witrynie mają być indeksowane dla wyszukiwania

Bardzo często konieczne jest również skonfigurowanie ustawień indeksowania w ustawieniach bazy danych. W celu skonfigurowania tej opcji otwieramy w Centralnej Administracji zakładkę Zarządzanie aplikacjami i wybieramy opcję Bazy danych zawartości. W tym miejscu wybieramy naszą bazę danych. Nowo wyświetlony formularz pozwala na wybór Serwera wyszukiwania, co czynimy.

Po zaindeksowaniu zawartości strony wyszukiwarka zacznie działać prawidłowo. Na koniec pragniemy wam polecić instalację dodatku Adobe iFilter, który pozwoli na indeksowanie plików formacie pdf i docelowo łatwe ich wyszukiwanie. Warto skorzystać z tego pluginu. Ściągnąć go można ze strony firmy Adobe.

  0 KOMENTARZY

Zmiana aliasu do zbioru witryn w SharePoint Services

Dzisiejszego dnia mamy małą, acz przydatną poradę. Mianowicie przyjrzymy się dziś adresom witryn znajdujących się w innym niż w standardowym zbiorze witryn. Ich adres ma następującą strukturę http://ADRES_ROOT/sites/ADRES_WITRYNY/. Budowa tego adresu jest bardzo prosta: po adresie korzenia pojawia się słowo sites a następnie adres danej witryny. Jest jednak możliwość zamiany tego słowa na inne, a także stworzenia kilku aliasów mogących występować przed adresem danego zbioru witryn. Chcąc dodać nowy alias otwieramy Centralną Administrację SharePoint’a oraz wybieramy zakładkę Zarządzanie aplikacjami. W tym miejscu należy wybrać opcję Definiuj zarządzane ścieżki. W tym miejscu mamy możliwość dodawania nowych aliasów.

Wystarczy więc, że dodamy tu nowe aliasy o charakterze „Dołączenie przez symbol wieloznaczny” a następnie w oknie tworzenia kolekcji witryn mamy możliwość wyboru pomiędzy stworzonymi aliasami.

  0 KOMENTARZY

Intalacja obługi PHP na IISie

Ostatnio stanąłem przed koniecznością uruchomienia prostej witryny opartej na PHP na serwerze Windows Serwer 2003 zaopatrzonym w IISa. Oczywiście standardowo skrypty PHP nie są obsługiwane poprzez Internet Information Services, można jednak to zmienić :) Temat jest w polskim Internecie dosyć szeroko opisany, pozwolę sobie jednak nieco powielić dostępne informacje zwracając uwagę na sytuację gdy na serwerze mamy już postawionego SharePointa. Jest to sytuacja o tyle charakterystyczna, że konieczne jest tu zachowanie domyślnych ustawień przypisanych do witryny SharePointa.

1. Pobranie pakietu PHP Zaczynamy więc od zainstalowania pakietu PHP. Można go pobrać z głównej strony projektu. Warto w tym miejscu zastanowić się, którą wersję PHP będziemy wykorzystywać. Więcej o nowych zastosowaniach PHP 5 w kontekście swojego poprzednika można przeczytać w tym artykule. W podjęciu decyzji powinna nam pomóc również informacja, że PHP w wersji 4 nie jest już wspierane. Wsparcie tego rozwiązania zakończyło się wraz z końcem ubiegłego roku. Pozostaje nam jeszcze wybór odpowiedniej paczki. Do wyboru mamy rozwiązanie posiadające instalator (jest możliwość wyboru automatycznej instalacji na IISie ) lub też spakowany zestaw plików. W sytuacji, gdy na naszym serwerze będzie dodatkowo działał SharePoint zalecamy wybrać opcję z archiwum zipa. Pozwoli to dowolną konfigurację tego rozwiązania oraz pełną świadomość dokonywanych zmian.

2. Konfiguracja PHP Po pobraniu zestawu na dysk serwera konieczne jest jego rozpakowanie (domyślnie C:php). Po rozpakowaniu uzyskamy dostęp do wszystkich plików. Następnie konieczne jest skopiowanie następujących plików:

  • C:phpphp4ts.dll do folderu C:phpsapi
  • C:phpphp.ini-recommended do folderu C:Windows

(więcej…)

  0 KOMENTARZY

Tworzenie bloga w SharePoint Services

Dzielenie się wiedzą w każdym aspekcie nowoczesnych technologii webowych jest aktualnie bardzo popularne. Także i my tchnięci chęcią podzielenia się naszą wiedzą stworzyliśmy na naszej stronie dział artykułów a następnie bloga. Po rosnącej ilości odwiedzających tą stronę wnioskujemy, że treści przez nas są publikowane są przydatne. Duża cześć użytkowników i firm pragnie stworzyć swego rodzaju bazę wiedzy na badzie usługi SharePoint Services. Rozwiązanie jest to jak najbardziej możliwe i wygodne. W poniższym artykule postaramy się opisać w jaki sposób przygotować bloga opartego o SharePointa.

Pierwszym krokiem jaki musimy wykonać jest stworzenie nowej witryny SharePointa. Wybieramy Akcje witryny -> Utwórz -> Witryny i obszary robocze. W tym momencie zostanie wyświetlony kreator dodawania nowej witryny. W formularzu w sekcji Wybieranie szablonu wybieramy Blog.

Uzupełniamy pozostałe dane formularza, a następnie wybieramy przycisk Utwórz. Dodana zostanie nowa witryna SharePointa będąca szkieletem bloga.

(więcej…)

  0 KOMENTARZY