logo

Analiza użycia portalu SharePoint

Fakt, że warto wiedzieć kto i ile razy odwiedził naszą stronę jest chyba oczywisty. Nikogo już nie dziwi popularność takich usług jak Google Analytics czy też szeregu innych dostawców statystyk stron www. Wiedza dotycząca użytkowników jest w końcu w cenie. Oczywiste jest więc, że warto takie usługi uruchomić dla SharePoint Services pełniącego rolę publicznej witryny. Czy jednak warto taką usługę uruchamiać dla portalu intranetowego? Wydaje się, że jak najbardziej tak, zwłaszcza, że SharePoint ma wbudowaną usługę raportująca statystyki odwiedzin witryny. Wiedza taka w bardzo czytelny sposób pokaże nam, które witryny, listy są wykorzystywane i w jak dużym zakresie. To z kolei pozwoli nam zoptymalizować witrynę SharePointa.

Usługę raportowania użycia witryny Windows SharePoint Services możemy uruchomić w następujący sposób: Otwieramy centralną administrację witryny SharePoint’a. Wybieramy zakładkę Operacje, a następnie otwieramy Przetwarzanie analizy użycia. Wypełniamy wyświetlony formularz: włączamy logowanie oraz analizy użycia.

 

statistics1-714500

Ważne jest by zdefiniować czas przetwarzania danych na czas, który pozwoli na ich przygotowanie. Dwie lub trzy godziny powinny wystarczyć na realizację tego zadania. Po uzupełnieniu tych danych wystarczy wybrać OK aby uruchomić usługę.

Pozostaje nam jedynie poczekać na przetworzenie się gromadzonych danych i uzyskamy dostęp do statystyk strony. Wystarczy otworzyć witrynę SharePointa oraz wybrać Ustawienia witryny oraz Raport użycia witryny.

 

statistics2-793887


Szymon Bochniak - więcej informacji

Szymon jest doświadczonym administratorem SharePoint, właścicielem firmy SharePoint 4 Busiess oraz autorem bloga sharepointblog.pl



  0 KOMENTARZY
OfficeSystem.pl
Loading Facebook Comments ...