logo

Tworzenie bloga w SharePoint Services

Dzielenie się wiedzą w każdym aspekcie nowoczesnych technologii webowych jest aktualnie bardzo popularne. Także i my tchnięci chęcią podzielenia się naszą wiedzą stworzyliśmy na naszej stronie dział artykułów a następnie bloga. Po rosnącej ilości odwiedzających tą stronę wnioskujemy, że treści przez nas są publikowane są przydatne. Duża cześć użytkowników i firm pragnie stworzyć swego rodzaju bazę wiedzy na badzie usługi SharePoint Services. Rozwiązanie jest to jak najbardziej możliwe i wygodne. W poniższym artykule postaramy się opisać w jaki sposób przygotować bloga opartego o SharePointa.

Pierwszym krokiem jaki musimy wykonać jest stworzenie nowej witryny SharePointa. Wybieramy Akcje witryny -> Utwórz -> Witryny i obszary robocze. W tym momencie zostanie wyświetlony kreator dodawania nowej witryny. W formularzu w sekcji Wybieranie szablonu wybieramy Blog.

Uzupełniamy pozostałe dane formularza, a następnie wybieramy przycisk Utwórz. Dodana zostanie nowa witryna SharePointa będąca szkieletem bloga.

Po utworzeniu witryny z szablonu bloga uzyskamy niemal wszystkie funkcjonalności bloga internetowego. Poszczególne panele boczne umożliwią zarządzanie witryną. Zbiór tagów zarządzany jest poprzez Kategorie.

 

Blogrollem można zarządzać z panelu Inne blogi.

Automatycznie tworzone jest archiwum postów, foto album oraz kanał RSS, bez których ciężko sobie wyobrazić funkcjonalnego bloga.

Zarządzanie blogiem odbywa się natomiast z prawego panelu Łącza administracyjne. W miejscu tym możemy dodawać nowe posty oraz zarządzać już opublikowaną treścią jak i komentarzami. Szczególnie warto zwrócić uwagę na przycisk Aby ogłosić informacje, uruchom program do obsługi blogu, który uruchamia kreator dodawania postów prosto z Worda. Jest to bardzo przydatna funkcjonalność i w wypadku SharePointa spisuje się świetnie.

Po zakończeniu konfiguracji powyższych opcji ważne jest by nie zapomnieć skonfigurować ustawień dostępu do poszczególnych elementów witryny. Ustawienia security są tutaj bardzo ważne. Otwieramy przycisk Wyświetl całą zawartość witryny. Wyświetli się nam lista wszystkich elementów witryny.

Konieczne jest w tym momencie zdefiniowanie uprawnień dla poszczególnych list i bibliotek. Musimy zdecydować, którzy użytkownicy będą mogli mieć dostęp do treści bloga, kto może dodawać nowe komentarze a kto nowe posty. Po zdefiniowaniu uprawnień, możemy dodatkowo urozmaicić nieco naszego bloga dodając możliwość oceny postów oraz łatwiejszego dodawania komentarzy. Można tego dokonać instalując polecany przez nas dodatek User Comments And Ratings WebParts.

Po dopieszczeniu wszystkich szczegółów wasz blog może wyglądać na przykład tak:


Szymon Bochniak - więcej informacji

Szymon jest doświadczonym administratorem SharePoint, właścicielem firmy SharePoint 4 Busiess oraz autorem bloga sharepointblog.pl



  0 KOMENTARZY
OfficeSystem.pl
Loading Facebook Comments ...